أنت بطل



أنت بطل................................. أنت شجاع
أنت مصارع............................... كنت شجاع
لما جاء لك.......................مرة والثانية والثالثة
قلت في سرك...................... ههزمه للمرة الرابعة
وهنشوف مين فينا................. الأقوى أنا ولا هو
أنا اللي هتغذا بيه..................... ولا هو االلي هتغذا
بيا الأول وينتصر عليا......... .. قبل ما أنا انتصر عليه
وأدى له ضربة قاضية....... قوية تموته وتقضي عليه
أكون بقول له فيها.... باى باى يا عمو السرطان مع السلامة
مش عايزك تانى في جسمي........... علشان لو شوفتك تانى في جسمي
أنت عارف انا ممكن أعمل فيك إيه..... ههزمك ولا هيهمنى مش خايف منك
بإرادتي وعزيمتي هنتصر عليك........... وهكون بأمر الله أقوى منك
وهتشوف مني إزاي بإرادتي........ مش ممكن أسيبك تكسرني
 حتى لو للمرة الخامسة على التوالي.........بقولها لك ههزمك ومش هخاف منك
لأنك يا عمو السرطان خلايا ضعيفة............. وأنا بطل شجاع خلاياه أقوى منك
وخليك فاكر دائما يا بطل.............الإرادة هي دائما بتبقى روح الأبطال


°
    هذه القصيدة لدعم الطفل زين يوسف
          ولدعم مستشفى السرطان للأطفال

Comments

Popular posts from this blog

الفرق بين التمييز والتمايز

الفرق بين الدنيا والحياة الدنيا

ثقافة اللف والدوران