لو كانت



لو كانت وسائل التواصل الاجتماعى                                                   هتخلي الناس تخسر علاقتها ببعض

يبقى بلاش منها أحسن                                                               واكسب علاقتك مع الناس بالتليفون

أحسن مئة مرة من اللي اسمه                                                      الواتس أب ده والخلافات اللي بتجر عليه

أنا صحيح شاب زي كل الشباب                                                   كنت أتمنى يبقى عندي برنامج الواتس أب   

بس لو الواتس أب هيخلي في خلاف                                          بيني بين الناس يبقى زي ما قلنا في البداية

بلاش منه أحسن ليه علشان أنا                                           معنديش استعداد اخسر علاقتي الطيبة بالناس  

ومعنديش استعداد برضه اخسر                                         مبادئي اللي هي إيه مبادئي دي بص ياسيدي   

إن صلة الرحم بتبقى احلي بكثير                                     بالتليفون عند مين عند ربنا عزة وجل شأنه

ومكالمة التليفون دي هي اللي                                   بتبين لك أنت غالي عند مين لكن ما تقوليش    

إنك لما تبعث رسالة على الواتس                               تبقى هي دي صلة الرحم بين الأقارب لا

أنا آسف ده فهم مغلوط يا أستاذ                               حتى لوبرسالة صوتية لأنها مش هتباين مشاعرك

                                                                                                 

Comments

Popular posts from this blog

الفرق بين التمييز والتمايز

الفرق بين الدنيا والحياة الدنيا

ثقافة اللف والدوران