عاوز ربنا


عاوز ربنا يبني ليا............ بيت في الجنة في الآخرة
بس قبل ما أطلب................... ده من ربنا في الآخرة
لازم أعمالي في الدنيا.......... تكون تستحق الطلب ده
مش أكون بطلب طلبات.......... وما بعملش اللي عليا
علشان أكسب في الآخر............... قبوله ورضاه عليا
وبعد ما يخلص الحساب........... وينتهي ألاقيه بيقول
ليا اتفضل يا عبدي بيتك................. اللي أنت طلبته
أهو قل بسم الله وخطي....... برجلك اليمين قبل اليسار
علشان تحل البركة فيه......... وتزيده نور على
نور يا عبدي
وبعدين خذ أنفاسك وقل ليا............... عچبك البيت يا عبدي
ده كله علشان أرضيك يا عبدي........... زي ما انت في  الدنيا راضتني
 أنا كمان كان لازم أرضيك في الآخرة.......... زي ما قلت أنا هكون عند ظن عبدي بِي  ............................................... وَأَنَا مَعَهُ إِذَا ذَكَرَنِي
وأنت بصراحة كنت يا عبدي   ..............بتذكرني كثير من قلبك في الدنيا
 وما بتنسانيش وأنا كمان ما نسيتاكش ......أبدا يا عبدى أنت دائما كنت فاكرني
                                                                                                               
علشان كده  كانت مكفائتي
                                  لك الجنة تلاقى هناك ما تشتهي وتتمنى  
بس ما قلتليش عاوز مين يبقى.............. معاك في الجنة من
حبايبك
يؤنسك ويأخذ بحسك هناك............. اسمها بيبتدي بحرف السين قصدك
سارة يعني يا عبدي............ على الفور ألبي مرادك
يا عبدي
عاوز نشرب أنا وهي من كأس........  مزاجها كافورا طول ما احنا  قاعدين هناك في الجنة

   في الآخرة كمان ياريت لو نبقى مع بعض  ..........  زى ما كنا متنغنغين في الدنيا
            مع بعض
هي تشربني رشفة وأنا........... أشربها رشفة ونستمتع
بحبنا لبعض اللي كان............... في الدنيا وهيزيد في الآخرة
هي أكيد فرحت لما شافتني.............. منورة شاشة التلفزيون
وبجلجل بأشعاري نفسي الدنيا كلها.......... تسمعني وأنا كمان فرحت لما بقت ملازم أول

Comments

Popular posts from this blog

الفرق بين التمييز والتمايز

الفرق بين الدنيا والحياة الدنيا

ثقافة اللف والدوران